Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLWF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1328 NRT 820 DW 1700 + 250 Klstr. -
BT - NT - IMO 1095208 Byg.nr. 0014
Byg.år 1888 Værft S. Mac Knight & Co. Afløb 1888-09-26. Afleveret 1888-11-00. Byg.by Ayr Byg.land Skotland
Dimension 245,0 x 34,2 x 15,8 / 18,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 136 nHK, 600 iHK, triple expansion maskine fra Hutson & Corbett, Glasgow. + Skonnertrigning.
TeknikMat. stål. 2 dæk, welldæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra PROPEL (No.) ex DUNMORE (UK) Omdøbt til G.E. BROMS (Sv.)
Rederi B. til Dunedin Steam Ship Co., Leith, som DUNMORE. Solgt 1898 til Propel D/S, Drammen, næ. til PROPEL. Solgt 1901 til Tyne Pontoon & Dry Dock som havarist og næ. til DUNMORE. Indfl. 1902-07-23 R. til Fiona D/S A/S, København, og næ. til H.C. ANDERSEN. Rederi
før - efter
Solgt 1916-04-19 R. til Broms & Dam, Stockholm, og næ. til G.E. BROMS. Senere flere svenske og græske ejere og førende navnene BENGTSHOLM, SALONICA, CHIOS, THIRASIA NOMIKOS. Oph. 1951.
ReferencerORG-N. Årbog 1997-05. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1997 p.52. (Fred.) (Mir.)
Tidligste år
 
1888 Seneste år
 
1916