ID-nummer | 11166 |
Skibsnavn | H.C. ANDERSEN |
Kend.bogstav. | NLWF |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1328 |
NRT | 820 |
DW | 1700 + 250 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1095208 |
Byg.nr. | 0014 |
Byg.år | 1888 |
Værft | S. Mac Knight & Co. Afløb 1888-09-26. Afleveret 1888-11-00. |
Byg.by | Ayr |
Byg.land | Skotland |
Dimension | 245,0 x 34,2 x 15,8 / 18,8 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 136 nHK, 600 iHK, triple expansion maskine fra Hutson & Corbett, Glasgow. + Skonnertrigning. |
Teknik | Mat. stål. 2 dæk, welldæk type. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | PROPEL (No.) ex DUNMORE (UK) |
Omdøbt til | G.E. BROMS (Sv.) |
Rederi | B. til Dunedin Steam Ship Co., Leith, som DUNMORE. Solgt 1898 til Propel D/S, Drammen, næ. til PROPEL. Solgt 1901 til Tyne Pontoon & Dry Dock som havarist og næ. til DUNMORE. Indfl. 1902-07-23 R. til Fiona D/S A/S, København, og næ. til H.C. ANDERSEN. |
Rederi før - efter | Solgt 1916-04-19 R. til Broms & Dam, Stockholm, og næ. til G.E. BROMS. Senere flere svenske og græske ejere og førende navnene BENGTSHOLM, SALONICA, CHIOS, THIRASIA NOMIKOS. Oph. 1951. |
Referencer | ORG-N. Årbog 1997-05. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | Optræder i årbog 1997 p.52. (Fred.) (Mir.) |
Tidligste år | 1888 |
Seneste år | 1916 |