Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGMK / OXCD Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 4482 / 5905 NRT 2712 / 3637 DW 8240 / 9100 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167551 Byg.nr. 0028
Byg.år 1926 Værft Nakskov Skibsværft A/S. Afløb 1926-07-29. Afleveret 1926-10-00. Byg.by Nakskov Byg.land Danmark
Dimension 379,8 x 53,3 x 25,3 / 29,1 feet (kend.) Maskine Diesel 2800 iHK fra 2 B&W 6-cyl. 4SA motorer til dobbelt skrue.
TeknikFart 10,5 knob, 2 dæk, åben / lukket shelterdæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Orient D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Var 1940-04-09 på rejse Argentina til Danmark med korn. Anløb 1940-09-17 Gibraltar, beslaglagt af England, administreret af Ministry of War Transport, London, lå sidst i april 1940 stadig i Gibraltar. Overdraget Frankrig i timecharter. Forlist 1940-09-24 i Dakar efter skudt i brand af engelske orlogsskibe. Sunket.
ReferencerFEN-07-0936. Årbog 1999-04. Årbog 2009-05. U2. F2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(MK 20) 1998: Artikel af Chr. Lund om skibe under fransk kontrol i WW2 side 47-62 med angivelse af datoer for aktiviteter i WW2. (Fred.) 4 mand omkom ved forliset. Omtalt af Røder i "De sejlede bare". (Fred.) (Mir.) (BOG) Årbog 1999 p.113, 121. + Årbog 2009 p.78-81, 85. (Tortzen1-2, 4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.94. (Søulyk.) 1940 nr.286. Skudt i brand og sænket.
Tidligste år
 
1926 Seneste år
 
1940
Reference : Foto af TACOMA