Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFVH / OYMC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1899 NRT 1119 DW 3026 + 174 Klstr. -
BT - NT - IMO 5226532 Byg.nr. 1154
Byg.år 1925 Værft F. Schichau. Afleveret 1925-03-00. Byg.by Danzig Byg.land Polen
Dimension 280,8 x 40,2 x 18,8 / 22,1 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1050 iHK triple expansion maskine af værftets type med LT turbine.
Teknik1 dæk.
Person-info-
Reg.by Odense / Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til APM, D/S af 1912 A/S, København, hjs. Odense, senere Kalundborg. Rederi
før - efter
Beslaglagt 1940-04-09 i Glasgow af England under lastning af kul til Kbh. Beslaglagt 1940-04-13 af Ministry of War Transport, London. Lå sidst i april 1940 i Glasgow. Beslaglagt 1940-05-07 i Rouen af Frankrig, og næ. til SAINTE GISELE. Rekvisitioneret 1942-11-25 i Marseilles af Tyskland til Sortehavsflåden og næ. til JOHANNA. Forlist. Udeblevet under tysk flag 1944-08-00 i Sortehavet.
ReferencerFEN-01-0113. FEN-01-0186. Årbog 1992-06. Årbog 1999-04. U2. F2. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(MK 20) 1998: Artikel af Chr. Lund med data om skibets aktiviteter under WW2, side 47-62. (Fred.) Vraget fundet af Rusland efter krigen, bjærget og rep. og næ. til MARSHAL TOLBUKIN. (FEN-01-0186) Generalarrangement for befragtning. (BOG) Årbog 1992 p.106, 113f. + 1999 p.106-113: Krigsforhold. (Tortzen1-2, 4) Krigshistorie 3:5. (Krigsforlis) nr.520. (Søulyk.) 1946 nr.71-II.
Tidligste år
 
1925 Seneste år
 
1950 c.
Reference : Foto af JOHANNES MÆRSK (II)
Reference : Generalarrangement for befragtning for JOHANNES MÆRSK (II).