Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1104,22 NRT 626,14 DW 1687 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0153
Byg.år 1916 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1916-07-29 eller 1916-09-00. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 240-10. Lgd.o.st. 230. Br.p.sp. 35-6. Dybde m. 15-2 feet (værft) Maskine Dampmaskine 480 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 9,5 knob. Poop, bro og bak. 2 dæk.
Person-infoKaptajn J. Jørgensne, fra nybygn., 1916-
Reg.by Haugesund Reg.land Norge Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Dansk-Franske D/S A/S, men ikke optaget i skibslisten. Værftsoversigten har sat norsk flag ved siden af dansk flag. Antageligt solgt ved afleveringen til Vinæs D/S A/S, Haugesund. Rederi
før - efter
Forlist 1917-06-08 på rejse fra Swansea til Rouen. Torpederet af tysk ubåd UB-32 15 sm. ENE for Barfleur.
ReferencerORG-N. H&S registr.HS& 1996:3153.
Bemærkninger(HS& 1996:3153) HSM-karton: 6 konstruktionstegninger af bl.a. vandtanke, bombeslag etc. Korrespondance. (Mir.)
Tidligste år
 
1916 Seneste år
 
1917