Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHBV Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1976 / 1975 NRT 1265 / 1205 DW 2500 + 299 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600663 Byg.nr. 0050
Byg.år 1894 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1894-10-11. Afleveret 1894-11-15. Bilbrev 1894-11-09. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 270 x 37,1 x 17 / 20 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 148 nHK, 650 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
Teknik2 dæk, welldæk type. Quarterdæk, løftet bro.
Person-infoKaptajn van Deurs, fra nybygn., 1894-. Kaptajn P. Thøgersen, 1918 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Dannebrog D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1918-11-23 i læsø Rende efter minesprængning.
ReferencerF1. FEN-11-1453. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:3050. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:3050) (Fred.) Forlist 1918-11-23 på rejse fra Sunderland til København ved minesprængning i Læsø Rende. Sunket. 1 mand omkom. (H&S 1996:3050) HSM-karton: Kapacitetsplan. (Krigsforlis 1914-1918) nr.264.
Tidligste år
 
1894 Seneste år
 
1918
Reference : Foto af URANIENBORG (I)