Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBJC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1626,50 / 1617 NRT 1160,34 / 1022 DW 2000 + 257 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609047 Byg.nr. 0018
Byg.år 1889 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1889-07-23. Bilbrev 1889-07-19. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 250,0 x 34,2 x 16,2 / 18,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 160 nHK, 650 iHK, værftets triple expansion maskine, værftets type.
TeknikFart 10,25 knob, 2 dæk, welldæk type, 2 master, lodret stævn, elliptisk spejl.
Person-infoKaptajn P. Gaj, 1917 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Kjøbenhavn D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1910-11-19 R. til Hafnia D/S A/S, København (1. selskab) . Solgt 1913-03-03 R. til Hafnia D/S A/S, København (2. selskab). Forlist 1917-03-17 i Kanalen efter torpedering fra tysk ubåd.
ReferencerFartøj BYG-03. F1. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1253. H&S 1996:3018.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3018) HSM karton: Kapacitetsplan. (Fred.) Ny måling 1894 og 1902 og 1916, sidstnævnte på 1617 BRT, 1022 NRT, 2000 + 257 DWt, 260,7 x 35,9 x 16,7 / 19,9 feet (kend.). Forlist 1917-03-17 på rejse Tyne Docks til Montevideo efter torpedering i Engelske Kanal ved Ushant af tysk ubåd, der torpederede skibet. 4 mand omkom, resten bjærget i redningsbåd og taget op af engelske torpedobåd ORESTES. (Mir.) Forlisposition 20 sm N for Ushant, tysk ubåd UC-36 skød torpedoen af. (Skibsforlis 1914-1918) nr.103.
Tidligste år
 
1889 Seneste år
 
1917