Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVKW Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 409,27 NRT 273,36 DW 430 + 48 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609023 Byg.nr. 0009
Byg.år 1885 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1885-01-15. Afleveret 1885-02-27. Bilbrev 1885-02-25. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 144,0 x 21,8 x 10,8 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 50 nHK, 220 iHK, 2-cylinders compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 8,5 knob. Mat.: klink af jern. 2 dæk, awningdæk type. Kreaturtransportindrettet.
Person-info-
Reg.by Århus / Randers / Vejle / Ålborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Jydsk-engelske D/S A/S, Århus. Solgt 1898-03-17 R. til Det Jydske D/S A/S, Randers. Solgt 1900-05-28 R. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1910-11-27 ved Hamburg efter kollision med engelske S/S MONTAUK.
ReferencerORG-N. H&S registr.H&S 1996:3009.
Bemærkninger(H&S 1996:3009) HSM-karton: Specifikationshæfte. Tegninger af: Lasteplan, Hoveddæksplan, Maskinarrangement, Generalarrangement. (Fred.) Forlist 1910-11-27 på rejse Hamburg til Ålborg efter kollision på Elben med engelske S/S MONTAUK. Kondemneret, senere bjærget og solgt til A.T. Agafeloff i Archangelsk og næ. til MARIA.
Tidligste år
 
1885 Seneste år
 
1911