ID-nummer | 10496 |
Skibsnavn | J.N. MADVIG |
Kend.bogstav. | NVFK |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1778,89 |
NRT | 1334,21 |
DW | 2400 + 240 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5609032 |
Byg.nr. | 0005 |
Byg.år | 1884 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1884-07-07. Bilbrev 1884-06-04. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 264,7 x 32,2 x 16,0 / 23,4 fod (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 187 nHK, 765 iHK, 2-cylinders compoundmaskine af værftets type. |
Teknik | Fart 11,4 knob. Mat: klink af jern. 2 dæk, spardæk type. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Danmark D/S A/S, København. |
Rederi før - efter | Forlist 1916-09-13 i Kanalen ved Ushant efter torpedering fra tysk ubåd. |
Referencer | F1. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:3005. |
Bemærkninger | (H&S 1996:3005) HSM-karton: Specifikationshæfte. (Fred.) (Krigsforlis 1914-1918) p.123f: Forlist 1916-09-13 på rejse fra Newcastle til Civita Vecchia med kul. Stoppet og torpederet ud for Ushant i Engelske Kanal. Besætningen gik i 2 både, blev taget op af norsk dampskib, hvorfra man observerede andet dansk skib blive sænket, men da det norske skib selv var i fare for at blive sænket, gik de danske søfolk igen i bådene og nåede næste morgen til franske havne. (Mir.) |
Tidligste år | 1884 |
Seneste år | 1916 |