Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVFK Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1778,89 NRT 1334,21 DW 2400 + 240 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609032 Byg.nr. 0005
Byg.år 1884 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1884-07-07. Bilbrev 1884-06-04. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 264,7 x 32,2 x 16,0 / 23,4 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 187 nHK, 765 iHK, 2-cylinders compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 11,4 knob. Mat: klink af jern. 2 dæk, spardæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Danmark D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1916-09-13 i Kanalen ved Ushant efter torpedering fra tysk ubåd.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:3005.
Bemærkninger(H&S 1996:3005) HSM-karton: Specifikationshæfte. (Fred.) (Krigsforlis 1914-1918) p.123f: Forlist 1916-09-13 på rejse fra Newcastle til Civita Vecchia med kul. Stoppet og torpederet ud for Ushant i Engelske Kanal. Besætningen gik i 2 både, blev taget op af norsk dampskib, hvorfra man observerede andet dansk skib blive sænket, men da det norske skib selv var i fare for at blive sænket, gik de danske søfolk igen i bådene og nåede næste morgen til franske havne. (Mir.)
Tidligste år
 
1884 Seneste år
 
1916