Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZBF Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype SAND
BRT 1599 NRT 757 DW 2337 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0425
Byg.år 1961 Værft NV Verschure & Co.'s Scheepswerf & Machibefabriek. Afløb 1961-01-21. Afleveret 1961-07-00. Byg.by Amsterdam Byg.land Holland
Dimension 233,0 x 42,7 x 18,1 feet (kend.) Maskine Diesel 2310 iHK MAN motorer, 2 stk. til to skruer.
TeknikFart 11 knob. 1 dæk. Sandpumper af typen trailing suction and cutter hopper dredger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til MAYAS (Pan.)
Rederi B. til Dansk Entreprenørselskab Christiani & Nielsen A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1964-09-19 nær Brisbane efter kæntring. Bjærget 1965 og repareret og forlænget i Amsterdam. Genindsat i drift 1966. Solgt 1977-09-00 til Dumez Travaux Public, Nanterre, Frankrig, og næ. til MAYS af Pan.
ReferencerFartøj BYG K-15. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1445.
Bemærkninger(H&S 1996:1445 = BYG K-15) Foto af skibet klar til afløb. (Fred.) Forlist 1964-09-19 ud for Brisbane under optagning af sugerøret fra bunden. Skibet kæntrede rundt og mandskabet blev indespærret i skroget. 12 mand blev bjærget. 9 mand omkom. Efter bjærgning forlænget, nye mål: 265,5 x 42,7 x 19,2 feet (kend.) 1911 BRT, 932 NRT, 2835 / 2880 DWt. (Søulyk) 1964 nr. 261. (200aar) p.84: Omtale af ulykken og farvefoto af det kæntrede skibs bund i havet.
Tidligste år
 
1961 Seneste år
 
1977