Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBSK / OUME Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1469 NRT 861 DW 2085 + 265 Klstr. -
BT - NT - IMO 5605161 Byg.nr. 0160A
Byg.år 1920 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1920-05-08. Afleveret 1920-07-17. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 249,5 x 38,1 x 15,0 / 18,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 158 nHK, 820 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 10,25 knob. 2 dæk, welldæk type.
Person-infoKaptajn A.P. Hansen, fra nybygning, 1920-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Torm D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1940-01-21 efter torpedering i Nordsøen på position 58.18 N og 002.35 W.
ReferencerHSM R-54. FEN-11-1505. F2. H&S registr.H&S 1992:0400. H&S 1996:3160A. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1992:0400 = HSM R-54) Generalarrangement med opstalt, 2 dæksplaner og bro. (Fred.) Forlist 1940-01-21 på rejse Methil til Århus. Torpederet i Nordsøen af tysk U-22. 9 mand omkom. (H&S 1996:3160A) HSM-karton: Specifikationsbog. Kapacitetsplan. (Mir.) Anfører torpederingen som kommende fra U-55 (fejlskrivning?). (Tortzen2) p.430: Forlisposition 58.18 N og 002.25 W. (Krigsforlis) nr.16.
Tidligste år
 
1920 Seneste år
 
1940
Reference : Foto af TEKLA