Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLJW / OYLB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1635 NRT 680 DW 733 + 175 / 800 + 190 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601672 Byg.nr. 0084
Byg.år 1901 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1900-10-06. Afleveret 1901-08-07. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 282,0. 270,7 x 36,7 x 15,0 / 22,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 613 nHK, 3600 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 15,3 knob. 3 dæk, awningdæk type. 2 skorstene. 77 I-kl. og 40 III-kl. pax.
Person-infoKaptajn I. Warrer, fra nybygning, 1901-
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1933-10-23 R. for oph. til Hughes Bolckow Shipbreaking Co., Blyth.
ReferencerORG-N. HSM R-48. H&S registr.H&S 1992:0363. H&S 1996:3084.
Bemærkninger(H&S 1992:0363 = HSM R-48) Middelspantplan. (H&S 1996:3084) HSM-karton: Konstruktionstegninger ca. 20 stk. Korrespondance.
Tidligste år
 
1901 Seneste år
 
1933