ID-nummer | 10463 |
Skibsnavn | J.C. LA COUR |
Kend.bogstav. | NLJW / OYLB |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 1635 |
NRT | 680 |
DW | 733 + 175 / 800 + 190 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5601672 |
Byg.nr. | 0084 |
Byg.år | 1901 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1900-10-06. Afleveret 1901-08-07. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.o.a. 282,0. 270,7 x 36,7 x 15,0 / 22,9 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 613 nHK, 3600 iHK, triple expansion maskine af værftets type. |
Teknik | Fart 15,3 knob. 3 dæk, awningdæk type. 2 skorstene. 77 I-kl. og 40 III-kl. pax. |
Person-info | Kaptajn I. Warrer, fra nybygning, 1901- |
Reg.by | Esbjerg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1933-10-23 R. for oph. til Hughes Bolckow Shipbreaking Co., Blyth. |
Referencer | ORG-N. HSM R-48. |
H&S registr. | H&S 1992:0363. H&S 1996:3084. |
Bemærkninger | (H&S 1992:0363 = HSM R-48) Middelspantplan. (H&S 1996:3084) HSM-karton: Konstruktionstegninger ca. 20 stk. Korrespondance. |
Tidligste år | 1901 |
Seneste år | 1933 |