Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZLX Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2490 NRT 1477 DW 3450 + 250 Klstr. -
BT - NT - IMO 5615122 Byg.nr. 0269
Byg.år 1942 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1942-09-15. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 300,0 x 42,7 x 24,0 / 27,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 1600 iHK, 3-cyl. compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 9,5 knob. 1 dæk. Indrettet for kullast.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Danske Kulkompagni A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1944-06-05 i Østersøen efter minesprængning på position 55.05 N og 012.49 E.
ReferencerORG-N. HSM R-32. Årbog 2007-05. FEN-10-1339. H2. F2. H&S registr.H&S 1996:1580. H&S 1996:3241. H&S 1996:3269. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:3241 = HSM R-32) Linjetegning med tværskibslinjer, senterlinjer. Gælder også for byg. nr. 241 IVAN KONDRUP. (H&S 1996:3269) Specifikationsbog for skrog og maskine. (H&S 1996:1580) Ordrebog I/079: Værftsleverance af nautik, ordret 1940, leveret 1941. (Fred.) Forlist 1944-06-05 på rejse fra Luleå til Holtenau i Østersøen ud for Møn, sunket efter minesprængning. Besætning bjærget. (Mir.) (BOG) Årbog 2007 p.48, 56: Krigsforlis. (Tortzen4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.492. (Søulyk.) 1944 nr.161. Forlisposition 55.05 N og 012.49'5 E.
Tidligste år
 
1942 Seneste år
 
1944
Reference : Foto af JULIUS MADSEN