Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJFM Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2458 NRT 1577 DW 3750 + 300 Klstr. -
BT - NT - IMO 3006876 Byg.nr. 0442
Byg.år 1897 Værft Sir Raylton Dixon & Co. Afløb 1897-04-17. Afleveret 1897-06-15. Byg.by Middlesbrough Byg.land England
Dimension 314,1 x 43,0 x 20,5 / 23,5 feet (kend.) Lgd.o.a. 325,0 feet. Maskine Dampmaskine 233 nHK, 960 iHK, triple expansion maskine fra G. Clark, Sunderland. Desuden skonnertrigning.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til FRAM (Sv.)
Rederi B. til Det Dansk-Russiske D/S A/S, København, reg. R. 1897-08-26. Rederi
før - efter
Solgt. 1920-04-16 A. til DFDS, København, overtaget 1922-07-01. Solgt 1922-10-21 A. til Ångfartygs-A/B Kjell ved H. Jeansson, Kalmar, og næ. FRAM. Forlist 1940-02-01 ved Rosehearty Bay, Skotland, efter torpedering fra tysk ubåd.
ReferencerFartøj BYG K-09. ORG-N. H&S registr.H&S 1975:0022. H&S 1949:2181.
Bemærkninger(H&S 1975:0022 = BYG K-09) Generalarrangement. (Fred.) 9 mand omkom ved forliste 1940-02-01. (CARL) p.145. (Mir.) (H&S 1949:2181) Fugleskydningstavle for Poul Mørch (bestyr.medlem) med skibsgengivelse i midten.
Tidligste år
 
1897 Seneste år
 
1922