Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OVXL Sam-kode SAM-0813 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 1399,96 NRT 876,12 DW 2390 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0248
Byg.år 1969 Værft Gebr. Sander for skrog, og Gebr. van Diepen for udrustning. Afløb 1969-06-00. Afleveret 1969-09-00. Byg.by Delfzijl + Waterhuizen Byg.land Holland
Dimension 252,0 x 40,8 x 17,7 feet (kend.) Maskine Diesel 2000 iHK Atlas MaK motor.
TeknikFart 13 knob. 2 dæk. Isklasse 3.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra INGE NIELSEN Omdøbt til BORMLA (Malta)
Rederi B. til Partrederi i København, BR. Progress D/S A/S. Næ. 1974-01-23 R. til TUDOR PRINCE, mens skibet var i charter til Prince Line, London. Rederi
før - efter
Forlist 1974-02-18 ved indsejlingen til Valetta. Kæntret i havnen, bjærget og solgt som vrag. Solgt 1974-08-05 R. til Anthony Camilleri, Director of Contracts for Government of Malta. Solgt samme år til Sea Malta Ltd., Valetta, og næ. til BORMLA.
ReferencerKOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(Forlis 1970) p.121f + 184. Om forliset. (Fred.) Forlist 1974-02-18 på rejse fra London til Malta ved indsejlingen til Valetta i dårligt vejr. Ramte klipperev, blev trukket fri, bragt i havnen, kæntret, kondemneret af rederiet i Danmark, solgt som vrag til Maltas regering og sidst på året bjærget og rep.
Tidligste år
 
1974 Seneste år
 
1974

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1969 - 1974 LISE NIELSEN OVXL B. til Partrederi i København, BR. Progress D/S A/S.
1974 - 1974 OVXL B. til Partrederi i København, BR. Progress D/S A/S. Næ. 1974-01-23 R. til TUDOR PRINCE, mens skibet var i charter til Prince Line, London.