ID-nummer | 10399 |
Skibsnavn | TUDOR PRINCE |
Kend.bogstav. | OVXL |
Sam-kode | SAM-0813 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1399,96 |
NRT | 876,12 |
DW | 2390 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0248 |
Byg.år | 1969 |
Værft | Gebr. Sander for skrog, og Gebr. van Diepen for udrustning. Afløb 1969-06-00. Afleveret 1969-09-00. |
Byg.by | Delfzijl + Waterhuizen |
Byg.land | Holland |
Dimension | 252,0 x 40,8 x 17,7 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 2000 iHK Atlas MaK motor. |
Teknik | Fart 13 knob. 2 dæk. Isklasse 3. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | INGE NIELSEN |
Omdøbt til | BORMLA (Malta) |
Rederi | B. til Partrederi i København, BR. Progress D/S A/S. Næ. 1974-01-23 R. til TUDOR PRINCE, mens skibet var i charter til Prince Line, London. |
Rederi før - efter | Forlist 1974-02-18 ved indsejlingen til Valetta. Kæntret i havnen, bjærget og solgt som vrag. Solgt 1974-08-05 R. til Anthony Camilleri, Director of Contracts for Government of Malta. Solgt samme år til Sea Malta Ltd., Valetta, og næ. til BORMLA. |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Forlis 1970) p.121f + 184. Om forliset. (Fred.) Forlist 1974-02-18 på rejse fra London til Malta ved indsejlingen til Valetta i dårligt vejr. Ramte klipperev, blev trukket fri, bragt i havnen, kæntret, kondemneret af rederiet i Danmark, solgt som vrag til Maltas regering og sidst på året bjærget og rep. |
Tidligste år | 1974 |
Seneste år | 1974 |