Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLQM Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 269,91 / 271 NRT 141,78 / 161,50 DW - Klstr. 81
BT - NT - IMO 5608968 Byg.nr. 0020
Byg.år 1864 Værft B&W. Afleveret 1864-05-08. Bilbrev 1864-05-14. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 176,7 x 19,5 x 10,1 fod (kend.) Br. o. hjulks. 38 fod. Maskine Dampmaskine, 120 nHK, 600 iHK lavtryksmaskine af værftets type, oprindeligt i HERMOD (I) (ID = 6242)
TeknikFart 11 knob. Mat. klink af jern. 1 dæk, 2 master. 53 køjepladser + 2 separatkamre. 40 stk. kvæg.
Person-infoKaptajn S. Mogensen, Korsør, 1888-
Reg.by Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til CARMEN SYLVA (Ty.)
Rederi B. til Det kongelige danske Postvæsen, København. Ruter Korsør - Nyborg, Kiel. Overt. 1883-03-27 af Sjællandske Statsbaner, Korsør. Rederi
før - efter
Overt. 1887-05-26. af DSB. Solgt 1894-06-21 R. eller 1894-07-23 til Howaldtswerke, Kiel og omb. til fragtskib, næ. til CARMEN SYLVA.
ReferencerP&T. H&S registr.H&S 1952:0633.
Bemærkninger(Fred.) Opført i LR indtil 1938 med arvinger af sidste ejer N.M. Athanassulis, Argostoli / Piræus, med navnet PYLAROS. (Rosendahl-2) (MunchausIII) p.140. (Weber) .189. (H&S 1952:0633) Tegning af Caroc, 1878.
Tidligste år
 
1864 Seneste år
 
1938
Reference : Foto af HERMOD (II)