ID-nummer | 10337 |
Skibsnavn | LIMFJORDEN (II) |
Kend.bogstav. | NMWP / OXJE |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 397 |
NRT | 204 |
DW | 265 + 62 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5602265 |
Byg.nr. | 0101 |
Byg.år | 1904 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1904-06-21. Afleveret 1904-08-12. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 161,0 x 25,8 x 10,4 / 11,7 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 98 nHK - 580 iHK triple expansion maskine af værftets type. |
Teknik | Fart 10,87 knob, prøvetur. 1 dæk, poop og bak. Dpl. udrustet 510 ts. Dpl. lastet 780 / 827 ts. |
Person-info | Kaptajn C. Rasmussen, fra nybygning, 1904- |
Reg.by | Thisted / Ålborg / Randers |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. Skiftende hjemstedshavne. |
Rederi før - efter | Omb. 1913, forlænget. Solgt 1952-03-12 R. til Gebr. de Pauw i Boom for oph. |
Referencer | ORG-N. HSM R-09. HSM R-50. H2. |
H&S registr. | H&S 1992:0378. H&S 1996:3101. |
Bemærkninger | (Fred.) Omb. 1913, forlænget til 190,8 x 25,8 x 10,4 / 11,7 feet (kend.) 488 BRT, 245 NRT, 373 + 57 DWt. (H&S 1996:3101 = HSM R-09) Linjetegning. (H&S 1996:3101) HSM-karton: Ladeskala og 1 side specifikation. (H&S 1992:0378 = HSM R-50) Middelspantplan. |
Tidligste år | 1904 |
Seneste år | 1952 |