Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMWP / OXJE Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 397 NRT 204 DW 265 + 62 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602265 Byg.nr. 0101
Byg.år 1904 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1904-06-21. Afleveret 1904-08-12. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 161,0 x 25,8 x 10,4 / 11,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 98 nHK - 580 iHK triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 10,87 knob, prøvetur. 1 dæk, poop og bak. Dpl. udrustet 510 ts. Dpl. lastet 780 / 827 ts.
Person-infoKaptajn C. Rasmussen, fra nybygning, 1904-
Reg.by Thisted / Ålborg / Randers Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Skiftende hjemstedshavne. Rederi
før - efter
Omb. 1913, forlænget. Solgt 1952-03-12 R. til Gebr. de Pauw i Boom for oph.
ReferencerORG-N. HSM R-09. HSM R-50. H2. H&S registr.H&S 1992:0378. H&S 1996:3101.
Bemærkninger(Fred.) Omb. 1913, forlænget til 190,8 x 25,8 x 10,4 / 11,7 feet (kend.) 488 BRT, 245 NRT, 373 + 57 DWt. (H&S 1996:3101 = HSM R-09) Linjetegning. (H&S 1996:3101) HSM-karton: Ladeskala og 1 side specifikation. (H&S 1992:0378 = HSM R-50) Middelspantplan.
Tidligste år
 
1904 Seneste år
 
1952