Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVQD / OUJA Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 41,00 NRT 19,14 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0011
Byg.år 1885 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Bilbrev 1885-06-29. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 60,1 x 15,6 x 5,9 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 15 nHK, 65 iHK, 2-cyl. compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 8,8knob. Mat. klink af jern og stål. 1 dæk.
Person-info-
Reg.by Hobro Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Hobro Fjorddampbaadsselskab A/S, Hobro. Rederi
før - efter
Solgt 1929 til Fjordfarten A/S, Hobro. Solgt 1938 til oph. i Randers.
ReferencerORG-N. HSM R-06. HSM R-42. H&S registr.H&S 1992:0321. H&S 1996:3011.
Bemærkninger(Fred.). (Flg.) 1938 nye mål: 45 BRT, 18 NRT, 62,2 x 14,3 x 6,1 feet (kend.) (H&S 1996:3011 = HSM R-06) Linjetegning, generalarrangement, middelspantplan. (H&S 1992:0321 = HSM R-42) Middelspantplan. (H&S 1996:3011) HSM-karton: Specifikationshæfte. Klædningstegning x 2. Trimkurve, Body plan. Casing. Opmålingsplan. Spanterids. Drainage plan. Fletværk på skanseklædning. Floorplader x 2. Hoveddæk, quarterdæk og bakdæk. Kulbunker. Skotter.
Tidligste år
 
1885 Seneste år
 
1938