ID-nummer | 10217 |
Skibsnavn | KRYDSFARTØJ NR. 1 (I) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | SAM-0876 |
Rig-Maskine | Kutter |
Brugstype | INSP |
BRT | - |
NRT | - |
DW | - |
Klstr. | 9 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1845 |
Værft | Skibsbygmester Rasmus Dyreborg. Bilbrev 1844-02-14. Omb. 1868 i Rudkøbing til fiskekvase. |
Byg.by | Fåborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 33-3 x 10-5 x 5-5 fod (hovedd.) |
Maskine | Sejl. Kutterrigning. |
Teknik | Krydstoldjagt. Mat. kravel af eg, fladt spejl, 1 mast. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | DE 5 SØDSKENDE / DE FEM SØSKENDE |
Rederi | B. til Finansministeriet, Krydstoldinspektionen, København. Aktiv 1852-01-00. |
Rederi før - efter | Solgt 1871 på auktion i Nykøbing F. til skibsmægler Marqvardt, Nykøbing F. |
Referencer | KRYDS. ORG-0. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Svalgaard) p.79. Bemærk, der var to skibe med nr. I. Oplysninger i (Rosendahl p.93 Ma.) stemmer ikke med krydstold-oplysningerne fra Svalgaard, men skibene ID = 3505 og ID = 10217 er de eneste, der er sandsynlige som samme skib. (ID=3482) p.49: Data 1852. +p. 78-79: På alle KRYDS-fartøjer blev numrene hugget med romertal, men på skrift og tryk anført med arabertal. |
Tidligste år | 1845 |
Seneste år | 1868 |